تاریخ انتشار : جمعه 3 آبان 1398 - 19:17
کد خبر : 6867

کی صبحانه بخوریم؟ قبل یا بعد از ورزش؟

کی صبحانه بخوریم؟ قبل یا بعد از ورزش؟

ورزش از جمله مواردی است که به خاطر اهمیت و محبوبیتش تحقیقات زیادی بر روی آن انجام می شود که طی یکی از این تحقیقات طی بیانیه ای اعلام شده است که اگر صبحانه را به بعد از ورزش موکول کنید، دو برابر بیشتر چربی می سوزانید. به گزارش پایگاه خبری جام سبز؛ علاقمندان به

ورزش از جمله مواردی است که به خاطر اهمیت و محبوبیتش تحقیقات زیادی بر روی آن انجام می شود که طی یکی از این تحقیقات طی بیانیه ای اعلام شده است که اگر صبحانه را به بعد از ورزش موکول کنید، دو برابر بیشتر چربی می سوزانید.
به گزارش پایگاه خبری جام سبز؛ علاقمندان به تناسب اندام توجه کنید! محققان دریافته اند که انجام حرکات ورزشی پیش از صرف صبحانه می تواند فواید ورزش برای سلامتی را افزایش دهد. در تحقیقی که در مجله Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism چاپ شده است، محققان دو دانشگاه بث و بیرمنگهام انگلیس دریافتند با تغییر زمان ورزش و تغذیه می توان سطح قند خون را بهتر کنترل کرد.
«خاویر گونزالس» نویسنده این تحقیق از دانشگاه بث می گوید: ما دریافتیم که مردانی که پیش از صرف صبحانه ورزش کردند نسبت به گروهی که پس از صبحانه ورزش کردند دو برابر چربی سوزاندند. در این مطالعه ۶ هفته ای که با مشارکت ۳۰ مرد چاق یا دارای اضافه وزن انجام شد، نتایج در دو گروه مداخله (که پیش و پس از ورزش صبحانه خوردند) و یک گروه کنترل که هیچ تغییری در سبک زندگی خود انجام ندادند بررسی شد.
تحقیقات نشان می دهد،کسانی که پیش از صبحانه ورزش کردند دو برابر افراد گروهی که پس از صرف صبحانه ورزش کردند چربی سوزاندند.
بر این اساس مشخص شد که کسانی که پیش از صبحانه ورزش کردند دو برابر افراد گروهی که پس از صرف صبحانه ورزش کردند چربی سوزاندند.
محققان دریافتند که چربی سوزی بیشتر به خاطر سطح پایین تر انسولین در طی انجام ورزش در زمان ناشتا بودن است؛ این بدان معنا است که آنها سوخت چربی مورد نیاز خود را بیشتر از بافت چربی و چربی داخل عضلات خود تامین می کردند.
با آنکه این روش به اختلاف در کاهش وزن در طول ۶ هفته منجر نشد، اما تاثیرات عمیق و مثبتی بر سلامت این افراد داشت زیرا بدن آنها بهتر قادر بود به انسولین پاسخ دهد، قند خون آنها تحت کنترل درآورد و به طور بالقوه خطر دیابت و بیماری های قلبی را در آنان کاهش دهد. این تیم تحقیقاتی همچنین می خواستند روی تاثیر ورزش قبل و بعد از صبحانه در سوخت و ساز چربی و تاثیری که بر پاسخ انسولین بر تغذیه داشت تحقیق کنند.
طی این ۶ هفته آزمایش، تیم تحقیقاتی دریافتند که عضلات افرادی که پیش از صبحانه ورزش کردند در مقایسه با آنهایی که پس از صبحانه ورزش کردند با وجود انجام ورزش های مشابه و مصرف غذاهای یکسان، به انسولین واکنش بیشتری نشان دادند.
همچنین در عضلات کسانی که پیش از صبحانه ورزش کردند افزایش بیشتری در میزان پروتئین های کلیدی مشاهده شد به ویژه پروتئین هایی که گلوکز را از جریان خون به عضلات حمل می کنند.
همچنین در مورد پاسخ انسولین به تغذیه پس از این تحقیق ۶ هفته ای مشخص شد گروهی که پس از صبحانه ورزش کردند نسبت به گروه کنترل که سبک زندگی خود را تغییر ندادند، وضعیت بهتری نداشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.